2017.09.06

聖顔への信心  8 「黄金の矢」の意味

なぜ、その祈りは「黄金の矢(Golden Arrow)」と呼ばれるのでしょうか? なぜ、それは「矢」なのでしょうか?

それは神様が私たちに向かって放ち給う「矢」なのでしょうか?
否、違うようです。反対に、私たちが神様に向かって放つべき「矢」であるようです。

そして、そこには一つの対比があります。

「毒矢」とは何のことですか。
もちろん「冒涜」のことです。

拙訳、試訳。強調と〔 〕と画像は私による付加。

en.wikipedia

「黄金の矢」の祈り

The Golden Arrow prayer

「黄金の矢」の祈りは、1843年にトゥールのカルメル会修道女 “聖ペトロのマリア修女” によって報告されたイエズスからの示現に基づいている。それは神の聖名を讃えることによる償いの祈りである。またそれは、主日と守るべき祝日の乱用についての償いでもある。

The Golden Arrow prayer is based on reports of visions of Jesus by Sr. Marie of St Peter, a Carmelite nun of Tours, in 1843.[1] It is a prayer of Reparation in praise of the holy name of God. It is also a reparation for the profanation of Sunday and the Holy Days of Obligation.

説明

Description

1844年3月16日、イエズスはマリア修女に次のように言ったとされる。「ああ、もし人が、冒涜に対する償いの意向を以って『神の聖名は讃えられますように』と唯の一度でさえ祈ることから得られる利益がどれほどのものかを知っていたなら!」

On March 16, 1844 Jesus reportedly told Sr. Marie:"Oh if you only knew what great merit you acquire by saying even once, Admirable is the Name of God, in a spirit of reparation for blasphemy."

マリア修女によれば、イエズスは彼女に次のように語った。イエズスを最も激しく怒らせている罪は、冒涜と主日の乱用の二つである。彼は「黄金の矢」の祈りを祈ることを求め、それを祈る人はその矢で彼を喜ばしく射るであろう、そして罪人たちの悪意によって彼が被った他の諸々の傷を癒すであろう。“聖ペトロのマリア修女” は「この『黄金の矢』によって喜ばしく傷ついたイエズスの聖心から罪人たちの回心のための恵みが一つの奔流のように流れ出す」のを見た。

Sister Mary stated that Jesus told her that the two sins which offend him the most grievously are blasphemy and the profanation of Sunday. He called this prayer the "Golden Arrow", saying that those who would recite it would pierce Him delightfully, and also heal those other wounds inflicted on Him by the malice of sinners. Sr. Mary of St. Peter saw, "streaming from the Sacred Heart of Jesus, delightfully wounded by this 'Golden Arrow,' torrents of graces for the conversion of sinners." [2]

三つの環は聖三位を象徴している。

The three rings symbolize the Holy Trinity.

この祈りは “聖ペトロのマリア修女” の自伝である「黄金の矢」という本の中に登場する。その本によれば、彼女は幻視の中、イエズスから、涜聖や冒涜は「毒矢」のようなものであり、それ故に、この償いの祈りは「黄金の矢」と名付けられた、と教えられた。

This prayer appears in the book “The Golden Arrow”, the autobiography of Sr. Marie of St Peter. In her book she wrote that in her visions Jesus told her that an act of sacrilege or blasphemy is like a "poisoned arrow", hence the name “Golden Arrow” for this reparatory prayer.[3]

祈り文

Words of the prayer:

信心の園さんの翻訳をお借りします〕
いとも善、いとも聖、いとも賛美すべく、いとも神秘的かつ名状すべからざる天主の御名は、天国、地上、地下において、天主の全被造物により、また祭壇の至聖なる秘跡のうちにます我らの主イエズス・キリストの聖なる御心により、常に称えられ、祝せられ、愛され、敬われ、賛美されんことを。アーメン。

May the most holy, most sacred, most adorable, most incomprehensible and ineffable Name of God be forever praised, blessed, loved, adored and glorified in Heaven, on earth, and under the earth, by all the creatures of God, and by the Sacred Heart of Our Lord Jesus Christ, in the Most Holy Sacrament of the Altar. Amen.

フランス語 〔管理人による付加〕
Qu'à jamais soit loué, béni, aimé, adoré, glorifié le très saint, très sacré, très suradorable, très inconnu, très inexprimable Nom de Dieu, au ciel et sur la terre, par toutes les créatures sorties des mains de Dieu, et par le sacré Cœur de Notre-Seigneur Jésus-Christ au très saint Sacrement de l'autel! Ainsi soit-il.

The Golden Arrow: The Revelations of Sr. Mary of St. Peter

参照

1843年8月26日の啓示

REVELATION OF AUGUST 26, 1843

“聖ペトロのマリア修女” は冒涜の罪に関する最初の啓示を受ける。この凶悪な罪を償うために、救い主はこの修道女に、一つの主の聖名の讃美の祈り、「黄金の矢」と呼ばれる祈りを口授し、これをたびたび唱えるよう促した。

Sister Mary of St. Peter receives the first Revelation concerning the sins of blasphemy. To atone for this outrageous crime, the Saviour inspires the nun to recite often a prayer of praise to the Holy Name of God, which He dictated entitled "THE GOLDEN ARROW."

1843年8月26日(冒涜に対する十字軍戦士、聖ルイの記念日の翌日)。恐ろしい嵐がありました。その間、私は、私のこれまでの人生でかつて感じたことがなかったほどの神の正義の激しい怒りを感じました。私は跪いて、自分の額が床につくぐらい身を屈めながら、私の罪の償いと聖なる教会が必要とすることのために、救い主イエズス・キリストを絶え間なく永遠の御父に捧げました。

ON AUGUST 26, 1843 (the day after the Feast of St. Louis, the crusader against blasphemy), there was a terrible storm during which I felt the justice of an angry God as I had never before felt it in my life. Kneeling, so that my forehead touched the ground, I ceaselessly offered our Saviour, Jesus Christ, to His Eternal Father, for the expiation of my sins and for the needs of Holy Church.

その日、他の修道女も私と同じ感情を味わったと聞き、私は、夕の祈りの時、心に於いて主の十字架の御足元に身を置き、親愛をこめて主に近づき、主にその嵐のことをお話しました。そして、主に、その日どうして私は永遠の御父の激しい怒りをあれほどまでに感じたのか、その理由をお尋ねしました。

Since one of the nuns in our convent experienced on that day the same emotion as I did, when the hour for evening prayer arrived, I placed myself in spirit at the foot of the cross, and approaching our Lord familiarly, I spoke to Him about the incident of the storm. After that I asked Him to tell me the reason why I felt so strongly on that day the roused anger of His Eternal Father.

最近の私は祈りの中で多くの無味乾燥を味わっていましたが、この時は、私が救い主にお尋ねするや否や、彼はすぐに御態度を緩められ、こうおおせになりました。

Although recently I had experienced much aridity in prayer, now as soon as I had addressed our Saviour, He at once relaxed His manner towards me and said:

「私の娘よ、私はあなたの溜め息と呻きを聞いた。そして私の栄光を望むあなたの熱烈な望みも見た。その望みはあなた自身から湧き出たものではない。私があなたの霊魂の中に置いたものである」

"My daughter, I have heard your sighs and your groans, and I have also witnessed your ardent desire to glorify Me, which desire does not spring from yourself, for it is I Who have given it birth in your soul."

そして主は、私の霊魂の力を強めて下さりながら、私に聖心を開き給い、こうおおせになりました。

Then gathering the powers of my soul, our Lord opened His Heart to me and said:

「私の名はあらゆる場所で冒涜されている! 子供たちの中にさえ冒涜する者が居る!」

"My Name is everywhere blasphemed! There are even children who blaspheme!"

それから彼は、この恐ろしい罪が他のどのような罪にも増して彼の御心を深く傷つけるものであることを私に分からせ、また、人々がどのように、その冒涜を以って、彼の御顔に対して毒づき、彼を公然と攻撃し、彼の贖いを無駄にし、自分の判断基準で彼を裁き糾弾する言葉を発しなどしているかをお見せになりました。

He then made me see that this frightful sin wounds His divine Heart more grievously than all other sins, showing me how by blasphemy the sinner curses Him to His Face, attacks Him publicly, nullifies his redemption, and pronounces his own judgment and condemnation.

それから主は、彼の御心を絶えず傷つけている冒涜を私の目に「毒矢」として視覚化なさいました。次いで彼は、彼を喜ばしく傷つける力を持ったものとして、また罪人たちの悪業によってできた他の諸々の傷を癒すものとして、「黄金の矢」と呼ばれるものを私に与えたいとの思召しであることを明かされました。

Our Lord then made me visualize the act of blasphemy as a poisoned arrow continually wounding His divine Heart. After that He revealed to me that He wanted to give me a "Golden Arrow" which would have the power of wounding Him delightfully, and which would also heal those other wounds inflicted by the malice of sinners.

私が「資料」で紹介した本のいずれかをどなたかが訳してでも下さらない限り、私たちは「聖顔への信心」についてそれほど詳しくなれそうにありません。(私もこれ以上訳す元気がありません)

しかしそれでも、私は、意外と「不足はない」ような気もしています。と云うのは、カトリックには他の多くの示現・預言・啓示がありますから、それらを読んで「養われて」いる人は、この「黄金の矢」によって天主様がどのようなことを言わんとしておられるかも、だいたい分かる、想像つくだろうからです。

人類の「忘恩」「冒涜」について言った預言・啓示は少なくありません。例えば、“聖ペトロのマリア修女” にイエズス様がおおせられたという「主日の乱用」などは、まさに、ラ・サレットでも警告されているところのものです。(エイッ、復元! ごめんなさい)

「罪の概念は中世の哲学が聖書の内容を悲観的に解釈したものである、という考えを徐々に刷り込むことによって」

フリーメイソンの雑誌『Humanisme』1968年11月/12月号 より

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